Ribbon-Sparkle, I'm gonna name him that!

Uppyäckte just att jag helt glömt bort att berätta vad jag har för barn!
Jag har två flickor på 5 och 8år..
8åringen är hyffsat trevlig, men ignorerar mig för det mesta.. Dock så brukar hon vilja att jag läser för henne på kvällarna, vilket är jättekul eftersom jag också lär mig av det!
5åringen är väldigt kramig och gullig, men kan blir sjukt otrevlig ibland också. Hon är lite Jekyll/Hyde faktiskt.
Igår till exempel.. Hon hade gjort sig redo för sängen och jag hade läst en kvällsbok för henne medans hon satt i min famn och mös. Så fiser hon mig i ansiktet. TREVLIGT. Verkligen, jättetrevligt! Och så kan hon säga saker som "SHUT UP!! STOP SMILING! It annoys me! I HATE YOU! You're not welcome in our house!!!!" Vilket är sjukt skumt eftersom hon efter en halvtimme kan säga saker som "I love youu.. You're the best au pair EVER! Can I hug you? Wow, you've got a really nice shirt!".

Men jag överlever! Föräldrarna är jättetrevliga och snälla.. Känns jättebra med allt, fastän ungarna är som dom är.. Men det blir säkert bättre när vi lärt känna varandra mer :)



Ikväll har vi haft riktigt fredagsmys med hämtpizza (fast den levererades till dörren), glass, chips och film! G-force såg vi.. Helt okej film! Inte direkt nån man ser fler än en gång, men den var rätt så bra :)
Och imorgon ska vi på någon slags utflykt. Det har något att göra med hästar, om jag uppfattat det rätt. Vi ska iallafall ha med oss grill och hela den fadderullan. Det är tydligen ett ganska stort event, så ska bli lite spännande att se hur det är! :)



HAHAAH justja! Barnen har egna marsvin, hundar, höns och så har dom en kanin.. Och iallafall, när jag skulle släppa ut hönsen idag så hittade jag ett hönsägg i buren. OCH DET VAR FORTFARANDE VARMT! Svincoolt täntke jag, tills jag insåg att varmt hönsägg = nyss utpressat ur hönsvagina. FRÄSCHT!


So long suckers!


Kommentarer
Postat av: Ylva

Mys med fisar :D

2010-05-07 @ 22:26:24
Postat av: Sara

haha, ägget! hahaha :'D

2010-05-08 @ 16:28:50
URL: http://jees.blogg.se/
Postat av: fridan

Kul att höra att allt går bra (trots de små). Barn kan verkligen vara hur som helst.. men som du säger, ni behöver nog bara tid att lära känna varandra :) Lycka till med allt där nere tjejen!

2010-05-13 @ 12:50:34
URL: http://zakrissonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0