Woop-woop, that's the sound of da police!

idag bestämde jag och ylva oss för att vi skulle fixa våra utdrag från brottsregistret.
och eftersom rikspolisstyrelsen ligger i kiruna så kände vi att det var lite onödigt att skicka ett brev till dom. så vi tänkte att vi skulle kila förbi där istället.. vad vi dock inte tänkte på var att POLISEN och RIKSPOLISSTYRELSEN kanske inte ligger i samma byggnad, eller i samma del av stan. vi åkte alltså till polisen och sa typ "HEJ, vi vill ha brottsregisterutdrag?". tanten i receptionen kollade lite konstigt på oss och sa "EEH, är ni knäpp eller. det gör ni inte här.. men jag kan faxa dom. GE MIG ERA PAPPER".*
så hon faxade dom och hur vi gör sen med betalningen har jag ingen aning om.. ylva, hjälp?



jaja, nu är iallafall det undanstökat ett tag. i veckan ska jag ta tag i childcare-papprerna och personal reference-pappret, har jag bestämt..





*okejdå, hon var sjukt trevlig och sa väll inte direkt ordagrant sådär, men vem ids komma ihåg allt folk säger till en?



Kommentarer
Postat av: pubes

sv: haha I know, men jag gillar den!^^)

2010-01-04 @ 21:27:28
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0