Mina foraldrar

jag har tva foraldrar.
en mamma, en pappa.

min mamma heter ulla och hon ar fodd 1952 i en by som heter anttis och som ligger strax utanfor pajala. hon har sju syskon, tva systrar och fem broder. mammas syskon har sammanlagt tjugo barn tillsammans, och vissa av de "barnen" har egna barn. min morfar helge johannes dog langt innan jag foddes men min mormor nora hann jag spendera fjorton ar med. i princip varje pasklov och sommarlov under min barndom spenderades i anttis och innan hon flyttade in pa ett boende i kiruna sa bodde hon hemma hos oss ett tag. jag uppskattar verkligen att jag fick chansen att lara kanna min mormor eftersom det pa sitt satt forde mig narmare min mamma.
jag vet inte exakt hur lange min mamma bodde i anttis, men nagonstans i mitten pa sjuttiotalet sa flyttade hon till kiruna. dar blev hon tillsammans med roland, som ar pappa till mina tva aldsta syskon, susanna och johannes. de separerade efter nagra ar och sen traffade hon min pappa och fick min bror alexander och mig.
min mamma betyder otroligt mycket for mig. hon har lart mig sa otroligt viktiga saker och jag vet att hon alltid finns dar om jag behover henne. av mina foraldrar sa ar mamma den som oftast later mig gora saker, som att t.ex. aka ivag pa festival och ha fest hemma, fastan jag inte riktigt fyllt arton an. hon lyssnar alltid pa vad jag har att saga och tanker oftast igenom alla for- och nackdelar innan hon ger sitt svar. hon ar aven den av mina foraldrar som ar enklast att overtala, haha!

min pappa heter peder och han ar fodd 1958 i kiruna. han har en bror som heter goran och som tyvarr gick bort i borjan av forra aret.. han lamnade tva barn och tva barnbarn efter sig, vilket gor att jag sammanlagt har tjugotva kusiner. jag hade en otroligt nara kontakt med min farfar ingemar och min farmor anna eftersom jag som barn spenderade i princip varje helg hos dem tillsammans med min bror alexander, vilket gjorde att deras bortgang var extremt svar for oss bada (min farfar gick bort 2008 och min farmor 2009).
min pappa har sa vitt jag vet alltid varit intresserad av bowling, sa till den grad att han gjort en tatuering som pa sitt satt hyllar hans karlek for sporten (det ar en bild av serifigur-algen halge som star med sin fot pa ett bowlingklot). 
pappa ar nog den av mina foraldrar som har tagit min flytt till england svarast. nar mamma fragar om hur jag har det och hur det gar pa jobbet sa sager pappa ofta att det ar sa tomt hemma utan mig. jag har alltid varit hans lilla piga och kommer nog alltid vara. jag tror att det har varit jobbigt for honom att se mig vaxa upp och han har alltid varit lite mer strikt an min mamma och ofta sagt att jag far vanta tills jag fyller arton innan jag far tillatelse att gora saker. dock maste jag saga att han ocksa kan vara ganska enkel att overtala eller kompromissa med, men ar han saker pa sin sak sa ar det inte ofta han andrar sig (vilket har lett till x-antal smallande av dorrar fran min sida). medans mamma blir arg och hojer rosten sa ar pappa den som sager "isabella.. jag ar inte arg pa dig. men jag ar otroligt besviken". vilket ar miljarder ganger varre att hora an vad mamma skriker om, haha!



av mina tva foraldrar sa ar mamma ar den som jag oftast kramar och visar karlek for. men pappa ar den som det ar viktigast for mig att fa uppskattning och berom av. jag kanner mig sjalvsakrare och gladare nar pappa sager att han ar stolt over mig an nar mamma gor det. sjalvklart kramar jag min pappa ocksa och om min mamma sager att hon ar stolt over mig och vad jag astadkommer sa ar det inget som jag bara sopar undan. inget av det har gor att jag alskar den ena eller den andra mer eller mindre. jag alskar mina foraldrar sa otroligt mycket och jag ar stolt over att kalla mig deras dotter. de ar de basta foraldrar som nagonsin hade kunnats ge mig. visst, sjalvklart har de bagge tva olika saker som jag kanske inte gillar, men utan de egenskaperna sa hade de inte varit mina foraldrar. jag alskar och saknar mina foraldrar och jag langtar tills jag flyttar hem igen <3




Kommentarer
Postat av: Ylva

Vilket härligt och fint inlägg :)

2011-03-30 @ 11:38:50
URL: http://cthreepo.blogg.se/
Postat av: FrkNiia

<3

2011-03-30 @ 20:29:36
Postat av: Sus

Gud var fint skrivet och roligt att läsa trots att ¨årarna var nära....<3 Kram på dig, saknar dig Sis!

2011-04-13 @ 20:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0