The time of my life

hej världen!
fan vad länge sen sist..
förlåt! jag ska försöka mig på det här bloggandet igen!

det har hänt en maaaaaassa saker sen sist.
enklaste sättet att gå igenom alla saker är nog att göra en lista.

saker som har hänt sen sist
  • lisa och ylva kom på besök
  • jag for hem till sverige en sväng
  • mamma, vivvi, acke och majsan kom på besök
  • jag for in till london ett par gånger
  • jag grät, grät och grät
  • jag flydde mitt i natten
  • jag fick en ny värdfamilj
  • jag har lärt mig köra i vänstertrafik

lisa och ylva kom på besök

ja, mina två favoriter kom på besök och jag hade the time of my life!
vi bodde på hotell som var i ett lite skumt område (knarkartanter till grannar), vi shoppade, vi drack öl och träffade på nya personer, vi svettades ihjäl, vi drack kaffe och såg på konst, vi hade så.jävla.kul!
och så lite bilder på det va?








jag for hem till sverige en sväng

jag fyllde 20 i september och tänkte "vafan, när passar det bättre att åka hem än då?!".
sagt och gjort.
jag for hem, jag tatuerade mig, jag träffade alla underbara vänner och min familj, jag fick presenter och åt kakor, jag drack alkohol, jag kräktes, jag däckade på toan, jag gick inte på krogen, jag var inte särskilt bakis, jag flög tillbaka till england. typ.
några bilder kommer här;






mamma, vivvi, acke och majsan kom på besök

jag fick ett till finbesök ifrån sverige :) mamma, faster vivvi, kusin acke och hans majsan kom och hälsade på i chiddingfold i ett par dagar. riktigt trevligt hade vi det, med god mat och öl :) var riktigt trist när dom åkte..




jag for in till london ett par gånger

jag har varit in till london och shoppat några gånger med både iréne och sandra.
dock så har jag bara bilder från de gånger jag var med iréne och jag har heller inga bilder på VAD jag har shoppat eftersom det mest har varit julklappar :)






jag grät, grät och grät

jag kände under en väldigt lång tid att det inte var bra för mig i chiddingfold.. jag hade inga kompisar i närheten som jag kunde träffa under veckodagarna (utan bara på helgerna) och barnen visade i princip ingen respekt åt mig alls och det var som att jag bara städade och städade och städade hela dagarna, utan att få den minsta lilla uppmuntran.
så jag bestämde mig att det fick vara nog. så jag sa till min värdmamma att jag ville sluta. då var det som att allt bara sket sig. helt plötsligt kunde jag tydligen inte göra något alls. jag fick hela tiden höra hur egoistisk jag var (av värdmamman) och hur jävla trög jag var (av barnen) som inte visste att hundarna kude ÖPPNA DÖRREN in till loungen där jag hade lämnat middagen.
vi (jag och värdmamman) bestämde att jag skulle stanna där i tre veckor så att dom skulle ha tid till att fixa en ny au pair.
sex dagar orkade jag vara kvar där. fem av dom nätterna grät jag..


jag flydde mitt i natten

efter att till slut ha fått nog av all jävla skit så ringde jag sandra en kväll och frågade om hon kunde hämta upp mig på morgonen. varför kan jag inte hämta dig nu? sa hon. så sandra kom, klockan tio-elva på kvällen och lyste upp höstmörkret med strålkastarna från sin bil.
what's going on? kom värdmamman ut och sa.
since I'm apparently selfish and only thinking about myself, I'm going to stick with that. I'm leaving now, bye! sa jag.

sen satte vi oss i bilen mot effingham där jag spenderade en vecka medans jag funderade på livet samtidigt som jag jobbade för sandras au pair-familj och sökte en egen.


jag fick en ny värdfamilj

pratade och träffade familjen Moore som jag genast fattade tycke för! hemskt trevlig och snäll mamma, och alldeles underbara och lydiga barn :) gillar verkligen familjen och trivs jättebra i området.
huset/lägenheten är mycket mindre än där jag bodde förut men det känns verkligen mer som ett hem än det förra stället gjorde!
lite bilder på barnen och huset/lägenheten kommer nu(lägger in fler bilder innifrån vid ett senare tillfälle);

  


jag har lärt mig köra i vänstertrafik

och jag måste bara skryta om hur grym jag är på att köra i vänstertrafik! är sjuuuukt mycket enklare än jag trodde att det skulle vara :) var lite orolig när jag först satte mig i bilen, men allt flöt på jättebra! har vid flera tillfällen fått höra att jag är en bra chaufför vilket är otroligt härligt att höra :)
och nu en bild på min pärla!




och förhoppningsvis så kommer jag börja uppdatera lite oftare i den här rackarns bloggen!






Kommentarer
Postat av: frida

Vad roligt att se en uppdateing här! Måste säga att jag tycker du är otroligt stark. Jag sitter i Övik med min hemlängtan och tycker det är asjobbigt till och från medan du ska handskas med nya familjer i ett annat land. Tråkigt att höra om förra familjen dock. Så bra att du stod på dig! Du är stark Isabella. Du gör det sjukt bra tycker jag :)



Hoppas vi ses snart! Kram /Fridan

2010-12-05 @ 18:17:37
URL: http://zakrissonfrida.blogg.se/
Postat av: moa

Satans cool du är bajsissa som drog iväg till england och faktiskt fortfarande är kvar där! Vilken resa! Hoppas vi ses till jul uppe i det norra! :)



Keep it cool!

2010-12-05 @ 21:05:15
URL: http://moastralberg.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jaaaaa du är grym kära vännen, bara så att du vet det! Jag tänker på dig ofta och funderar hur du har det, men jag vet att du är grym och fixar allt :) VI ska ses du och jag och alla andra under julen och ha en fest som heter duga. Jag saknar dig. Bara så du vet det ! Supermycket <3

2010-12-06 @ 11:18:16
URL: http://maatildalindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0