Katten Stefansson

kopte en best of cat stevens (eller katten stefansson, som han heter i mina trakter mitt huvud) i lordags.
lyssnade pa skivan idag for forsta gangen nar jag for till affaren..
det var morkt.
det regnade.
det var fa bilar ute.
det var extremt deprimerande.
till och med simran (tolvariga tjejen jag tar hand om) kande hur depressiva latarna var. speciellt the first cut is the deepest.

fast sa fort vi stangde av bilen och sprang in i huset sa blev vi skitglada! for hon fick en ny tidning fran affaren som hon skulle lasa och jag fick ett sms av matt!

matt ja, honom traffade jag nar jag var ut med irene haromveckan. vi dansade, bytte saliv och telefonnummer. sen var det inget mer med det, tankte jag iallafall.. men sa tankte inte han! for dagen efter fick jag ett sms med fragan om hur jag madde (vilket arligt talat inte alls var sarskilt bra) och sen sa fortsatte smsandet i ett par dagar tills jag fick fragan "would you like to go and see a film or grab something to eat sometime?".
herre gud i hela himlen, tankte jag och svarade nagot i stil med "javisst!" (fast pa engelska da forstas, hade varit sjukt konstigt annars).
sa nu pa torsdag ska vi pa DEJT. sa. javla. sjukt! jag har aldrig blivit bjuden pa DEJT forut! och i princip ingen av mina kompisar heller! jag har absolut ingen aning om vad jag ska forvanta mig sa det ar med skrackblanad fortjusning som jag langtar tills det blir torsdag.
planen ar iallafall att vi ska motas upp pa torsdag (tid ej bestamt vid skrivande stund) for att ta en drink/kaffe nagonstans sa vi kan sitta och prata ett tag (hans ide! bonuspoang for det va?). och sen vid niotiden sa ska vi ga pa bio och kolla the green hornet (jag fick valja film! mer poang for det!). efter bion kommer vi mest troligt skiljas at for kvallen eftersom vi bada har jobb att skota dagen efter.

jag har hort fran den intergalaktiska djungeltrumman att min mamma tydligen ar orolig att jag aldrig mer kommer komma hem nu nar jag traffat en engelsman. jag vill bara ta den har stunden till att meddela min kara lilla mamma att jag inte ens vet om herrn i fraga har mjolk i kaffet, husdjur, syskon eller om han ens har alla indianer i kanoten. darfor maste jag erkanna att jag tycker att du har dragit lite val snabba slutsatser. jag minns for guds skull inte ens hur hans rost lat! det enda jag minns ar att han luktade sa otroligt gott sa jag trodde jag skulle do.

nog om det (var det nog ylva?). nu ar det piss och godnatt.
jag maste namligen upp tidigt imorgon.

heipa!



Kommentarer
Postat av: FrkNiia

Hmm... undra om jag spädde på din mors oro genom att säga - Tänk om hon blir kvar i England, då har ni iaf någonstans ni kan åka på semester.



Ha så kul på dejten!

2011-01-25 @ 12:40:17
Postat av: Ylva

Vare väl!

2011-01-31 @ 13:48:12
URL: http://cthreepo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0