Mind the gap!

och nu förra helgen (4-5 juni) så for jag och irene till london!



jag började min resa från godalming (min värdmamma hade ärenden där och kunde droppa av mig på tågstationen - najs) på fredagen.. for därifrån till east horsley (?) där irene bor.
vi hyrde film och köpte fish & chips. helt okey film och helt okey mat - mer än helt okey kväll! vi pratade i massor och somnade nog inte förrän framåt två-tiden tror jag..



på lördan så klev vi väll upp vid nio nån gång. och efter lite frukost så bar det av med tåg till london i jooooooordens varmaste sommarväder! när vi kom fram så höll vi på att smälta i det sjukt heta vädret. vi kände bägge två att stekande sol = inte särskilt härligt shoppingväder. så vi bestämde oss för att ta det lugnt hela dagen..
vi började med att gå och kika lite på london eye och big ben, var väll helt okey coolt antar jag.
sen köpte vi nått turist-biljett-paket till london dungeons och sea life aquarium.
fast vi började med att åka till en svensk matbutik som låg i merylebone nånstans. jag köpte knäckebröd och salta katter.. och lite mannagryn (vilket ylva tycker är förjävligt, första gången i london och jag köper KNÄCKEBRÖD?!)





efter svenne-affären så for vi då till sea life.. inte så jävla kul om du frågar mig.
men hajarna var coola! och så fanns det nåra sjukt härliga fiskar som for upp och ner i sanden!!!!! såg helt jävla väckt ut! fast hajarna var coolast. annars inget å rekommendera.
efter sea life så blev det london dungeons, fast jag fotade inget. (dålig jävla mobilkamer + mörka rum = äckligt dåliga bilder).

och efter london dungeons så var det sent. och dags att fara hemåt igen.. så det var bara att ta tåget till irene och sen vidare hem till chiddingfold igen! (borta bra men nästan-hemma bäst!)






Kommentarer
Postat av: Ylva

de där firrarna som åkte upp och ner såg coola ut. Tack för att du la upp bilder, nu behöver jag aldrig åka till Sea Life Aquarium. :D Gött!



Btw. så ringde Rebecca mig igår (hon från A2Z). Med tanke på omständigheterna så kunde jag inte prata, men hon skulle ringa upp på måndag! Kanske hon har matchat ihop mig med en ny familj? :D

2010-06-12 @ 15:34:37
URL: http://cthreepo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0