This is madness!

ja, angående den där familjen som skulle ringa....
vad ska man säga?
mamman i familjen skulle som sagt ringa klockan ett på dagen (svensk tid). hon ringde tjugo över tre och jag var inte i närheten av telefonen så jag missade samtalet. men hon lämnade ett meddelande där hon sa att hon skulle ringa "later this evening".
jag väntade uppe till kvart över elva på kvällen. hon ringde aldrig. så jag skickade ett mail där jag skrev att jag skulle jobba dagen därpå (söndag) och att hon kunde ringa efter att jag slutat jobba.
när jag kom hem från jobbet på söndagen så hade jag fått ett mail av henne där hon skrev att hon skulle ringa "this AFTERNOON".
klockan tio på kvällen hade jag gett upp hoppet om ett samtal, så jag började kolla en film.
tjugo över tio så ringde hon. jag var inte ett dugg förberedd och hela samtalet gick åt helvete..
men hon sa iallafall att hon skulle höra av sig (ringa eller maila) på måndag och säga om jag skulle bli au pair hos dem.
på tisdag kväll kring nio tiden fick jag ett mail där det stod;
Dear Isabella
We have found an au pair.
Wish you the best
Anna


man ba; jaha. tack?
fast jag kände redan när hon väl ringde att det inte riktigt stämde. hon verkade inte ha någon slags respekt för mig och min fritid.. jag menar, säger man att man ska ringa SÅ GÖR MAN DET. hon borde ju troligtvis fatta att man sitter och väntar på samtalet.. det är ju ändå ett jäkligt viktigt samtal.

jaja, jag har iallafall redan intresserat en ny familj! ska prata med dem imorgon klockan elva på dagen..
det kommer nog förhoppningsvis gå bättre tror jag. det kan ju inte direkt bli värre.. eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0